Σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, ενημερώνουμε τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν κατά το σχολικό έτος 2019-2020 στις Α΄ και Β΄ τάξεις Γενικού Λυκείου ότι πρέπει να διατηρήσουν όλα τα βιβλία τους για την αξιοποίησή τους και την επόμενη σχολική χρονιά.

Το έγγραφο σε μορφή pdf 

Με την εγκύκλιο του Υπουργείου Αριθ. Πρωτ.: 57521/ΓΔ4 / 17-5-2020 ,  η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές, που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε άλλους που απουσιάζουν και συμμετέχουν εξ αποστάσεως μέσω σύγχρονης τηλεκπαίδευσης προβλέπεται αποκλειστικά και μόνο σε περιπτώσεις επιδημικών νόσων. Ακριβώς την ανάγκη αυτή βιώνουμε τώρα κατά τη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων.
Μέριμνα του Υπουργείου είναι να μην μείνει κανείς μαθητής πίσω, να μην αποκοπούν δηλαδή από την εκπαιδευτική διαδικασία οι μαθητές εκείνοι που πρέπει να παραμείνουν σπίτι. Να μην τιμωρηθούν, επειδή προστατεύουν την υγεία τη δική τους, των οικογενειών τους, του κοινωνικού συνόλου, παραμένοντας εκτός σχολικής αίθουσας, ακολουθώντας τις συστάσεις των ειδικών. Χωρίς την επιλογή της ζωντανής μετάδοσης, μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές μπορεί να μείνουν μήνες αποκομμένοι από κάθε μαθησιακή διαδικασία.
Όταν η Πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μείνουν εκτός σχολείου για προληπτικούς λόγους προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας, είναι και αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να μεριμνήσει για την πρόσβαση των μαθητών αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως.

Η δια ζώσης διδασκαλία δεν υποκαθίσταται .  Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο ανάγκης σε έκτακτες περιπτώσεις, ώστε να μην αποξενωθούν οι μαθητές από τη μαθησιακή διαδικασία για το διάστημα κατά το οποίο επικρατούν οι ανωτέρω έκτακτες συνθήκες.

 Για να δείτε τις οδηγίες πατήστε  ΕΔΩ

Τονίζεται ότι η ταυτόχρονη μετάδοση από τη τάξη προβλέπεται από το ΥΠΑΙΘ ως δυνατότητα που προσφέρεται κι όχι υποχρεωτικά. 

Στο σχολείο μας οι εκπαιδευτικοί, όπως έπραξαν  σύσσωμοι και κατά τη διάρκεια της καραντίνας για δύο μήνες , συνεχίζουν  εθελοντικά να στηρίζουν τους μαθητές τους που μένουν στο σπίτι λόγω του ότι ανήκουν οι ίδιοι η το οικογενειακό τους περιβάλλον σε ευπαθή ομάδα, μέσω της σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας.

Αυτό θα γίνεται αφού πραγματοποιήσουν το πλήρες τους διδακτικό ωράριο στο σχολείο με τους μαθητές τους στη τάξη.

 Για να δείτε το τρόπο που θα γίνεται αυτή η επικοινωνία πατήστε στο σύνδεσμο που ακολουθεί:

 https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ujkZ2aO_VxFL_dVTgj6eART5SUc2-Iw-p4Kgu-2DWG4/edit#gid=0

ΕΚ ΠΕΡΙΤΡΟΠΗΣ ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ   

Οι μαθητές θα πηγαίνουν στο σχολεία σε εκ περιτροπής υπο-τμήματα (που θα προκύψουν από τη διαίρεση του τμήματος στα δύο, όχι με απόλυτη αλφαβητική σειρά) με στόχο τη μείωση του συγχρωτισμού εντός της ίδιας αίθουσας. Η απόσταση μεταξύ μαθητών θα πρέπει να είναι 1,5 μ. Εκ περιτροπής διδασκαλία στα δύο υπο-τμήματα. Δευτέρα – Τετάρτη – Παρασκευή θα πηγαίνει σχολείο το μισό τμήμα και Τρίτη – Πέμπτη το άλλο μισό, ενώ την επόμενη εβδομάδα θα γίνεται το αντίστροφο.

Εχει σταλεί προσωπικό μήνυμα στους γονείς για τις ημέρες που θα προσέρχεται στο σχολείο το κάθε παιδί. 

ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ

- Δεν πραγματοποιείται στο προαύλιο αλλά  η καθιερωμένη διαδικασία πραγματοποιείται εντός των αιθουσών.          

 -

ΑΙΘΟΥΣΕΣ

         Διαρρύθμιση  τουλάχιστον 1,5 απόσταση καρέκλας από καρέκλα

           13 μαθητές μέγιστος αριθμός στις μεγάλες

 

           8 μέγιστος αριθμός στις  μικρές

 

   ΕΙΣΟΔΟΣ  ΣΤΗΝ ΑΙΘΟΥΣΑ

 Στη τάξη μπαίνουν οι μαθητές κρατώντας τις αποστάσεις (1,5μέτρο) με σειρά και πριν καθίσουν βάζουν αντισηπτικό διάλυμα στα χέρια τους  ( θα βρίσκεται στην αίθουσα)     - Εάν το θρανίο του μαθητή δεν είναι καθαρό δίνεται απολυμαντικό σπρευ για να το καθαρίσει.   

 - Φροντίζουμε να αερίζεται καλά ο χώρος με φυσικό τρόπο

    -Δεν αφήνουν τίποτα κάτω από το θρανίο, δεν μετακινούν το θρανίο και τη καρέκλα τους.

-Στη τουαλέτα μπαίνουν ταυτόχρονα μέχρι 4 μαθητές. Οι μαθητές βγαίνοντας πλένουν τα χέρια τους με υγρό σαπούνι   και  χρησιμοποιούν  χειροπετσέτες για να τα στεγνώνουν.

-Θα δοθεί μια υφασμάτινη μάσκα σε κάθε μαθητή  

- Το μάθημα επιλογής της Πληροφορικής Α΄Λυκείου θα πραγματοποιείται στο Εργαστήριο Πληροφορικής , ενώ το μάθημα Πληροφορικής της Β΄τάξης θα πραγματοποιείται στην αίθουσα διδασκαλίας του κάθε τμήματος προκειμένου να αποφευχθεί η εναλλαγή μαθητών στον ίδιο υπολογιστή την ίδια ημέρα πριν γίνει απολύμανση για καθε χρήστη.

- Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής δεν θα δίδονται μπάλες. 

ΚΥΛΙΚΕΙΟ

θα είναι κλειστό και απαγορεύεται  το  ντελίβερι σε μαθητές.  Οι μαθητές θα πρέπει να φέρνουν το κολατσιό τους από το σπίτι και να το τρώνε αφού πρώτα πλύνουν με σαπούνι τα χέρια τους.

Τη Δευτέρα οι δύο πρώτες θα αφιερωθούν στην ενημέρωση των μαθητών σύμφωνα με το υλικό του ΕΟΔΥ και του ΥΠΑΙΘ ( κανόνες υγιεινής , απολύμανση χεριών κατά την είσοδο στη τάξη και απόσταση, υγιεινή των χεριών (οπωσδήποτε πριν το κολατσιό), χρόνος και τόπος διαλείμματος) 

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ 

Η Α΄τάξη βγαίνει από τα τάξης στα εξής διαλείμματα : 2ο , 4ο ,6ο 

Η Β΄και η Γ΄τάξη βγαίνει από τα τάξης στα εξής διαλείμματα : ΄1ο , 3  ,5ο 

Κάθε αίθουσα προαυλίζεται σε διαφορετικό χώρο. 

 ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ 

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΜΑΣΚΑΣ (Δεδομένου ότι στο λεωφορείο δεν μεταφέρονται μόνο μαθητές). Oι μαθητές θα πρέπει να επιδεικνύουν το Ειδικό Μαθητικό Δελτίο. 

Tο ΚΤΕΛ θα λειτουργεί με πρωινό δρομολόγιο που θα κάνει τον κύκλο.  .

7.15 από ΚΙΝΙ, 7.25 από ΓΑΛΙΣΣΑ , 7.30 από ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ, 7.35 από Μ.ΓΥΑΛΟ, 7.45 από ΒΑΡΗ, 7.55 από ΑΖΟΛΙΜΝΟ, 8.00 από ΜΑΝΝΑ.

Στο λεωφορείο που από τα Γυμνάσια ώρα 7.55  έρχεται στο Λύκειο δικαιούνται να μπουν όσοι μαθητές έχουν το ΕΜΔ.

 

 ΑΠΟΥΣΙΕΣ

         Οι απουσίες των μαθητών/τριών, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν μετά την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων, τη Δευτέρα 11η Μαΐου 2020 για την Γ΄ Λυκείου και τη Δευτέρα 18η Μαΐου 2020 για τα Γυμνάσια και την Α΄ και Β΄ Λυκείου, δεν θα ληφθούν υπόψη για τον χαρακτηρισμό της φοίτησής τους, εφόσον ο γονέας ή κηδεμόνας τους, ή οι ίδιοι/ες εάν είναι ενήλικοι/ες, υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση, ότι ο/η μαθητής/τρια 18202 ΕΦΗΜΕΡΙ∆Α TΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ Τεύχος B’ 1765/08.05.2020 ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου για νόσηση από COVID-19, όπως αυτή ορίζεται από το άρθρο εικοστό πέμπτο της από 14.3.2020 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου (ΦΕΚ Α΄ 64) και την υπ΄αριθμ. ΔΙΔΑΔ/Φ.64/315/ οικ.8030/18.3.2020 κοινή απόφαση Υπουργών Υγείας και Εσωτερικών (ΦΕΚ Β΄928), ή σε τυχόν μεταγενέστερο της παρούσας απόφασης, νόμο ή υπουργική απόφαση, ή έρχεται σε στενή επαφή με άτομο του οικογενειακού του περιβάλλοντος που ανήκει στην παραπάνω ομάδα αυξημένου κινδύνου, ή ήδη νοσεί. Στις δηλώσεις αυτές θα αναφέρεται η περίπτωση η οποία συντρέχει: «το τέκνο μου ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου για νόσηση από COVID-19» ή «έχω άτομο στο οικογενειακό μου περιβάλλον που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου για νόσηση από COVID-19 ή ήδη νοσεί»Αυτοί οι απόντες καταχωρίζονται αλλά οι απουσίες τους δεν προσμετρούνται για τη  φοίτηση.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

          Προαγωγή – απόλυση μαθητών με τον βαθμό των 2 τετραμήνων –ΓΜΟ πάνω από 9,5 (χωρίς προαγωγικές απολυτήριες εξετάσεις)

         Ηλεκτρονική αποστολή η βαθμολογίας όλων των μαθητών/τριών στους κηδεμόνες τους ηλεκτρονικά χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας τους στις σχολικές μονάδες. 

 

 

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ 3ου ΕΤΟΥΣ R&C

Τα καλύτερα βίντεο μαθητών με θέμα:

«Η βία ως συνέπεια των διακρίσεων» 

             Η Βαρδάκειος Σχολή Ερμούπολης, στα πλαίσια του διεθνούς έργου “Recognize and Change”, που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, σας ενημερώνει για την έναρξη του διαγωνισμού #acthuman για τα καλύτερα βίντεο μαθητών με θέμα «Η βία ως συνέπεια των διακρίσεων».  

Μέσα από την πλατφόρμα του έργου δείτε και ψηφίστε τα βίντεο που δημιούργησαν μαθητές από το Γενικό Λύκειο Σύρου, το Ενιαίο Ειδικό Επαγγελματικό Γυμνάσιο -Λύκειο Σύρου και το 3ο Γυμνάσιο Σύρου στον παρακάτω σύνδεσμο: videowall.recognizeandchange.eu/contest/gr 

Δώστε τη θετική σας ψήφο και στηρίξτε τα παιδιά πατώντας 'Like' στο ειδικά σχεδιασμένο κουμπί δίπλα από τα βίντεο. Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί από τις 8 έως τις 31 Μαΐου 2020 στις 23:59.Η τελική βαθμολογία θα καθοριστεί από τις ψήφους του κοινού και από την επιτροπή αξιολόγησης. Οι ομάδες που δημιούργησαν τα 3 πρώτα βίντεο θα βραβευθούν με το ποσό των 800 ευρώ η κάθε μία.

 

Σχετικές αποφάσεις: ΚΥΑ_10-05-2020 ΚΥΑ_7-5_2020 (pdf)   ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ_07-05-2020 (pdf)    ΚΥΑ_6-5-2020 (pdf)    ΚΥΑ_5-5_2020 (pdf)

 1. Οδηγίες και μέτρα για την επανέναρξη λειτουργίας των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Οι οδηγίες αυτές απευθύνονται στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας καθώς και στους Διευθυντές/ντριες σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Το έγγραφο σε μορφή pdf

2. Διαδικασία καθαρισμού και εφαρμογής απολυμαντικών σε επιφάνειες και εξοπλισμό στα σχολεία

Το έγγραφο σε μορφή pdf

3. Οδηγίες για τον περιβαλλοντικό καθαρισμό μη Υγειονομικών Μονάδων που πιθανόν έχουν εκτεθεί στον ιό SARS-COV-2

Το έγγραφο σε μορφή pdf

4. Τι πρέπει να γνωρίζω για να προστατεύσω τον εαυτό μου και το σχολείο μου

Το έγγραφο σε μορφή pdf

5. Σενάρια για άσκηση - Πως διαχειριζόμαστε στο σχολείο τον COVID 19

Το έγγραφο σε μορφή pdf

6. Λίστες ελέγχου για εκπαιδευτικούς, γονείς και κηδεμόνες, μαθητές/τριες

Λίστα ελέγχου για εκπαιδευτικούς (pdf)
Λίστα ελέγχου για γονείς και κηδεμόνες (pdf)
Λίστα ελέγχου για μαθητές/τριες (pdf)

7. Ψυχολογική ενημέρωση παιδιών (πώς θα πρέπει να μιλάω στους εφήβους & συμβουλές ενδυνάμωσης)

Συμβουλές για γονείς και εκπαιδευτικούς (pdf)
Συμβουλές προς εκπαιδευτικούς για την ενδυνάμωση και αποφόρτιση των εφήβων (pdf)

8. Αφίσες για πλύσιμο χεριών

Αφίσα 1
Αφίσα 2

9. Οδηγίες για τη σωστή χρήση μάσκας

Το έγγραφο σε μορφή pdf

10. ΚΥΑ για μεταφορά μαθητών και άλλους κανόνες

Το έγγραφο σε μορφή pdf